MAGYAR NATURISTÁK EGYESÜLETE
NATURISTA OÁZIS KEMPING
Családi szabadidő - természetesen meztelenül
Szeretnél "saját" naturista vízparti telken nyaralni?
MAGYAR NATURISTÁK EGYESÜLETE

Az elmúlt 4 év története

Visszatekintés az elmúlt 4 év MNE történetére, mióta újra a saját kezünkbe vettük a Naturista Oázis Kemping irányítását.

Helyzet 2010. 09.30-án

Nem sikerült a D5H-nak megvenni a tavat, minden erõfeszítés ellenére sem. Felszólítottak minden naturista bérlõt, hogy 2010.09.30-ig hagyja el a kempinget a házával együtt. Megindult a tömeges elvándorlás, házak elszállítása. Az akkori MNE vezetés az utca végén lévõ ( Kb. 1 hektáros ) sarki telket tárgyalta ki, mint menekülési irányt.

A taglétszám a minimumon volt ( kb. 250 fõ)

A NOK 2010.09.30-án fizetésképtelen.

Az MNE eladja a meglévő NOK üzletrészét is.

Helyzet 2010.09.30 után

2010

Két naturista tagtársunk közbenjárására sikerül megegyezni a Sánta Pistával, hogy szinte ingyen ( 1000 Ft/év ) maradhassunk, de három hónapos, feltétel nélküli felmondási idõvel.

2010 III. negyedévében jogunk volt védeni a kempinget, értékeinket a saját költségünkön.

2010 év végére sikerült megegyezni a Dél1 Önkormányzattal a V. tó bérlésérõl.

2010 decemberére bérleti szerzõdést kötött az átszervezett D5Holdig segítségével a NOK-al, elkezdõdött a kemping bérlése és felkészülés a 2011 évi  üzemeltetésre.

Ekkor kb. 100 bérlõ volt ( maradt ), akik befizettek telkenként 40.000 Ft-ot, hogy legyen mibõl elindulni, lehessen bért fizetni .

Lecseréltük a teljes személyzetet, átvettük az összes közmű üzemeltetését.

2011

Megszerveztük az új üzemeltetést, új kollégákkal.

A 2010-eshez képest változatlan bérleti díjon elkezdtünk mûködni.

A Kemping állapota "siralmas" volt: A strand romokban, rendezetlen állapotban, A Higibox-ok lepusztulva, lerabolva, a villamos hálózat komplett  életveszély, kb 500m kerítés hiányzik vagy használhatatlan, az eszközök többsége mőködésképtelen, vásároltunk fűnyíró traktorokat, és szerszámokat

A kútban teljes szivattyút cseréltünk mert megállt, és javíthatatlan volt.

Vidámak, reménykedőek voltunk, de bizonytalanok a jövőt illetõen.

Takarékos gazdálkodással, üzemeltünk, visszaszorítottuk az új személyzettel a korrupciót.

Már a nyár közepén sejthetõ volt, hogy nyereségesen fogjuk zárni az évet, a lecsökkent létszám, és a változatlan díjak ellenére.

Ezzel párhuzamosan folyamatosan kerestünk egy új tavat a túléléshez, mert az MNE NOK üzletrésze el volt adva.

2011 nyarán Sánta István (NOK  többségi tulajdonos) bejelentette, hogy a kedvezőtlenül megváltozott anyagi helyzete miatt eláll a vételi szándékától, azaz nem tudja kifizetni az üzletrészünket.

Az MNE akkori Elnöke és helyettese, illetve a ET Elnöke lemond és távoznak. Új vezetőséget választunk.

Nemsokkal ezután Sánta István tárgyalást kezdeményez, és kezd felsejleni egy új esély, hogy helyben maradhatunk.

Hosszas, titkos tárgyalás kezdődik a NOK többségi tulajdon megvásárlásáról.

Részletes műszaki, gazdasági és jogi vizsgálódás, tervezgetés kezdődik.

Elkészül egy megvalósitható gazdasági modell, melyben meg tudnánk szerezni a NOK többségi (73%-os ) tulajdonát.

2011  nov. 05.-én az MNE küldöttgyûlése felhatalmazza az akkori vezetõséget, hogy egy 125,6 MFt-os vételáron, 15 éves részletre állapodjunk meg az eladókkal a NOK 73%-ának megvásárlásáról. Így a saját részünkkel összesen 87%-os tulajdonosok lennénk.

2012

Komoly műszaki-gazdasági tervezgetés és jogi elõkészítés után, 2012.01.24.-én az MNE aláírja a szerzõdést a NOK többségi tulajdonának megvásárlásáról, és szinte minden vagyonával ( 18.000.000 Ft-tal ) ki is fizetjük az elsõ részletet. Ekkor több mint 40 dokumentum kerül aláírásra.

Történelmi pillanat az MNE életében. Eluralkodott a "hurrá hangulat"!! :-)

A vásárláshoz szükséges pénz előteremtése érdekében erős díjemelést kellett végrehajtani.

Hosszútávú tervek, elképzelések készülnek a birtoklás, az üzemeltetés, karbantartás, és a fejlesztés témaköreiben.

Úgy döntöttünk, hogy egyszerre több témában is elkezdjük az átalakításokat, és így egy-egy téma akár 2-3 évig is elhúzódhat.

A változásokat témakörönként említve, nem pedig évekre bontva (2012-2014):

Tulajdonlás

Mivel a kemping területén számos (kb 10-12 db ) "úszó-telek" és ingatlan volt magán és önkormányzati tulajdonban, törekedni kezdtünk a tulajdonviszonyok rendezésére:

5 db különböző helyen lévő önkormányzati tulajdonú telket egy az egyben elcseréltünk, egy olyan telekrészre (1. kapunál) amelyiken már egyetlen naturista sem lakott. Így pl. a birtokunkba került többek közt a Bermuda tér is.

Szintén egy az egybe elcseréltünk egy Flóra panzió körüli lakatlan részt, a Bermuda téren álló két épületre.

Még így is maradtak úszó-telkek magántulajdonban ( Flóra, Olimpia, domb( Ibolya )ház, Fehér ház stb.  Ezeket sajnos sok pénzért adják. Erre nem akarunk pénzt áldozni.

Biztonság

Építettünk ( részben társadalmi munkában ) egy csomó kerítést. 1. kerületben 350 m-t 4.-5. kerület határánál kb 130 m-t.

Feszesebb lett a portaszolgálat, a ki és belépők ellenőrzése.

Elindult a karszalagos beléptetés.

Újraszerveződött a belső rendészet.

Strandok, kempingplaccok

A "Nagy" strandon eltakarítottuk a kerítés oldalon a romos házakat, szakadt konténereket

Felépítettünk egy játszóteret játéktároló házzal, és egy parti homokozót a gyerekeknek

Alapos tereprendezés, és part átalakítást végeztünk.

Jelentős kertészeti átalakítás rendezés volt, bokorsort ültettünk,

Átalakult a parkolás rendje, készült kültéri zuhanyzó, kis focipálya

Két ütemben kialakítottuk és bővitettük a hátsó ( pipás ) strandot.

Átalakult és felszerelésekkel bővült a Spicc ahol egy Beach hatású strandot alakítottunk ki.

3 db kempingplaccot jelöltünk ki.

Az elsőt felparcelláztuk, bokrokat, fákat telepítettünk, elláttuk víz és villany közművel, világítással.

A másik kettőt csak előkészítettük ( pl. fasor ültetésekkel ) de nem fejeztük be )

2015-ben törekszünk a külföldi látogatók igényeit is kielégíteni megfelelő terület kialakítással.

Vendéglátás

Megfelelő szerződésekkel az összes vendéglátó objektum a mi tulajdonunk lett. ( A strand büfé, a Bermuda, és a Sport is )

A Büfék felszerelésének jelentős többsége is NOK tulajdonú

A Büfék és környékei esztétikailag felfrissültek ( Burkolatok, festések stb.

Jelenleg a három helyet két független szolgáltató üzemelteti, és mindenütt van melegkaja.

Kialakítottunk egy szalonnasütőt, ill, sportolási lehetőségek bővültek ( Pl. petanqe )

Higi-k

11 db higiboxunk van, amiből eddig 9 db-ot ( 3 ütemben ) felújítottunk ( 2 db még hátra van.) Festés, burkolás, világítás és elektromos rendszer, vízszerelvény cserék, mosogatók, Tükrök és klf. papírtartók stb.

Villany

A katasztrófális ( életveszélyes ) állapotok, ill. a területenként megnövekedett villamosenergia igények, szükségessé tették a kemping villamos rendszerének teljes átalakítását, cseréjét!

Csak pár dolog címszavakban:

Berobbant, fáziszárlatos földkábel szakaszok cseréje ( kb. 2x 100m )

Új földkábelszakaszok kiépitése ( kb. 2 x 100m )

Nagy-áramú elosztó szekrények karbantartása, felújítása.

Az elosztó, és mérő rendszerek teljes cseréje ( Vázak, szabványos tokozatok, mérők kismegszakítók.... gyakorlatilag minden! )

Egy szabványos, biztonságos, terhelhető, áramlopás-gátolt rendszert hozunk létre. A rekonstrukció várhatóan 2015 idény elejére befejeződik.

Elkezdődött a közvilágítási rendszer kiépítése is, melynek teljes befejezése 2016-ra várható.

Wifi (internet)

Egy modern, távfelügyelhető, teljes mértékben vezeték nélküli internetes rendszert építünk ki  3 év alatt.

Az oszlopokra szerelt rendszerek 5GHz-es gerinchálózatból, és 2,4GHz-es publikus Wifi eszközökből épülnek fel.

Ennek bő 2/3-a már elkészült. Lényegében a kemping minden kerületében, és közösségi helyein lesz WiFi vételi lehetőség.

A rendszer használata ingyenes ( free wifi )

Szervezeti élet

Új alapszabályt alkottunk melynek főbb változó elemei:

Csak az szavazhat, és csak az a tag választható aki "teljesjogú tag" aki nagy mértékben hozzájárul a vásárlási folyamathoz.

A tisztségviselők teljes mértékben társadalmi munkában végzik a dolgukat! (nincs bér, kedvezmény, v. költségtérítés)

A Tag közvetlenül képviseli magát (családját) a közgyűlésen és minden egyéb fórumon.

A tájékoztatás közvetlenebb gyorsabb, hitelesebb (új Weblap, rendszeres és  részletes újság, hírlevelek egyéb direkt tájékoztatások)

Elkészült, ill. módosult számos szabályzat. ( viselkedési, építési, fegyelmi, rendészeti, működési stb )

A Vezetőség a fontosabb kérdésekben közvetlen beleszólási lehetőséget kínál a tagságnak. (lsd kérdőívek)

Ismét "divat" a társadalmi munka, a közös terület szépítés, rendezés.

Több és színesebb, változatosabb rendezvény van, és ezek szervezését megosztjuk a tagság (csoportjai) között. A rendezvények stílusáról, időtartamáról, támogatottságáról is a tagság dönt.

Javítottuk, újra építettük a kapcsolatunkat a magyarországi naturista társszervezetekkel.

Gazdálkodás, növekedés

A korábban csődközeli, és kölcsönökkel finanszírozott működést alapjaiban változtattuk meg:

2010.09.30-a óta a délegyházi naturistáknak nincs szüksége külső forrásra (kölcsönre) az üzemeltetéshez.

Minden gazdálkodási év nyereséges, és általában növekvő mértékű a bevétel.

Soha nincs semmilyen tartozásunk kifelé. (NAV, Önkormányzat, közműcégek, stb.) Mindent időben fizetünk.

Minden NOK törlesztő részletünket időben és mértékben, a szerződés szerint törlesztjük, ill. már túl-(elő)törlesztjük.

Átvettük a NOK irányítását, megszüntetjük az időközben feleslegessé vált projektcéget a  D5Holding-ot.

Kialakítottunk egy olyan működési modellt ami számunkra a leggazdaságosabb.

Folyamatosan, és rendszeresen kontroláljuk mind az MNE, mind a NOK gazdálkodását.

Az átvételkori 100 bérlő helyett 2014-ben 145 stabil bérlőnk volt, és törekszünk a további bővítésre.

2015-ben tervezzük a nyitást a külföldi naturisták felé is.

Nem mi választottuk, hogy meztelenek legyünk ! Mi így születtünk !

Szeretnél a saját vízparti telkeden nyaralni a Naturista Oázis Kempingben ?

Szeretnél egy saját vízparti telket, ahol nyugodtan napozhatsz meztelenül mert nem bámul a szomszéd ? Szeretsz meztelenül úszni és kerékpározni ? Naturista vagy és szereted a természetet? Gyere és bérelj nálunk területet. Ez egy természetközeli és családbarát kemping. Nézd meg a galériánkat és a terület bérlési feltételeket vagy keress meg bennünket Délegyházán.

For English version please click on the banner below

Legyél te is MNE tag !

MNE tagként kedvezményesen veheted igénybe a Naturista Oázis Kemping és a hazai naturista társzervezetek szolgáltatásait, programjait. MNE tagként kempingünkben 30% kedvezményt kapsz, emellett a magyarországi naturista társszervezetek 10% kedvezményt adnak a belépőkből. Te még nem vagy naturista ? Gyere és ismerkedj meg a naturizmussal nálunk. Yes 3Yes 3